Treceți la conținutul principal

25 noiembrie Protest STOP VIOLENTEI ASUPRA FEMEILOR!


CAND ?
Pe 25 noiembrie, 16.00-18.00.

UNDE?
In fata Parlamentului Romaniei, Camera Deputatilor, Parcul Izvor.

PENTRU CE?

Ordin de protectie.
Ordin de restrictie.
Adaposturi bugetate.

MANIFEST: STOP violentei asupra femeilor!

Ne-am saturat de tacere!
Ne-am saturat ca violenta sa fie considerata o problema personala si privata. Este o problema politica.
Ne-am saturat de politicieni care sunt complicii agresorilor, nu reprezentantii victimelor.
Ne-am saturat de dezinteresul parlamentarilor care trebuie sa adopte o lege ca sa protejeze in mod real, nu fictiv victimele.
Ne-am saturat de politicieni care nu inteleg ca democratia nu este compatibila cu violenta impotriva femeilor.
Ne-am saturat de reprezentanti ai institutiilor care se plang ca nu pot face nimic.
Ne-am saturat ca femeile sa fie amendate pentru ca au tulburat cu strigatele lor linistea publica.

Vrem ordin de protectie.
Vrem ca agresorul sa fie evacuat din casa.
Vrem adaposturi, platim taxe si impozite.
Vrem interventie rapida a institutiilor.
Vrem amenzi si condamnari pentru agresori.
Vrem certificat medico-legal gratuit.
Vrem ca femeile sa fie in siguranta si acasa si pe strada.
Vrem ca dreptul la viata, la integritate fizica si psihica sa fie respectate si protejate asa cum prevede Constitutia Romaniei (articolul 22).

Atragem atentia ca:

Violenta nu se intampla rar si doar in situatii de stres exceptional.
Violenta nu afecteaza doar femeile din mediul rural.
Violenta nu afecteaza doar femeile cu un nivel scazut al educatiei.

DE CE?

Pentru ca femeile sunt batute.
Pentru ca femeile sunt omorate.
Pentru ca sunt prea putine adaposturi.
Pentru ca agresorii raman in casa, iar victimele raman pe strazi.
Pentru ca Statul nu actioneaza suficient pentru protejarea victimelor.
Pentru ca Statul nu actioneaza suficient pentru pedepsirea agresorilor.

SCOPUL nostru este sa scoatem la lumina imaginea reala a violentei si mai ales a responsabilitatii politice.

Chiar daca doar o parte din cazurile de violenta asupra femeilor sunt raportate si inregistrate, cifrele oficiale indica o crestere alarmanta a violentei in spatiul familial, avand ca victime mai ales femeile si copiii.

In perioada 2004 – 2008, au fost inregistrate peste 47.000 cazuri de violenta in familie la nivel national si au fost raportate 677 de decese. Din totalul victimelor, 71,34% sunt femei. Din totalul victimelor barbati, 72% sunt minori. Asadar, intre adulti, agresorii sunt intr-o pondere covarsitoare barbati, iar victimele sunt femei.

Conform Agentiei Nationale pentru Protectia Familiei, in anul 2009 s-au inregistrat peste 12.000 de cazuri de violenta in familie, reprezentand o crestere cu 8, 04% fata de anul 2008 si cu 41,81% fata de anul 2007. In comparatie cu 2008, numarul victimelor femei a crescut cu 13,81%. Locurile din adaposturi acopereau doar 4,46% din victime. Anul trecut, in 8 judete nu exista nici un centru pentru victimele violentei in familie: Bacau, Bistrita - Nasaud, Brasov, Calarasi, Giurgiu, Maramures, Olt si Suceava.

Mai mult decat atat, Romania are o legislatie profund deficitara, care nu protejeaza victimele. Legea nr. 217/2003 pentru prevenirea si combaterea violentei in familie s-a dovedit nefunctionala. Ordinul de protectie este un instrument juridic necesar pentru siguranta imediata a victimelor. Lipsa adaposturilor reprezinta un argument in plus pentru ca ordinul de protectie sa fie introdus.

Femeile stau impreuna cu agresorul nu pentru ca doresc, ci fiindca nu au incotro. 59, 38% din victime castiga sub salariul mediu pe economie. O parte importanta dintre victime afirma ca stau in continuare cu agresorul pentru ca nu au unde sa mearga si pentru ca nu au banii necesari subzistentei pentru ele si copiii lor.

Statul este permisiv. Agresorii lovesc femeile pentru ca pot si pentru ca li se permite. Cat timp nu ia masuri, Statul este complicele agresorilor.

CUM?

Femeile vor fi machiate si bandajate pentru a simula urmele pe care violenta le lasa pe chipul si corpul femeilor. Ca impact vizual, mizam pe cel putin 100 de femei “invinetite” revendicandu-si drepturile in fata Palatului Parlamentului.

Dorim ca si barbatii sa se alature acestei cauze. Lupta impotriva violentei nu trebuie sa fie doar a femeilor.

Violenta impotriva femeilor nu mai trebuie tolerata. Parlamentarii trebuie sa decida daca dreptul la viata, la integritate fizica si psihica vor fi respectate si protejate prin introducerea ordinului de protectie, de restrictie.

CINE ?

Initiator: Centrul de Dezvoltare Curriculara si Studii de Gen: FILIA

Parteneri: Asociatia FRONT si Agentia de Dezvoltare Comunitara „Impreuna”

Cu sprijinul:
Centrul Parteneriat pentru Egalitate
Centrul Romilor pentru Interventie Sociala si Studii- Romani CRISS
Centrul de Mediere si Securitate Comunitara
Asociatia Clubul Academic de Studii Europene
Sanse Egale pentru Femei
IMPORTANT: Cei care doresc sa ni se alature in acea zi protestului sunt rugati sa confirme participarea la adresa de email andreea.molocea@gmail.com pentru a primi toate informatiile. Acest lucru este util pentru a exista o buna organizare.
Despre 25 noiembrie

Din 1999, ziua de 25 noiembrie a devenit prin Rezolutia ONU nr. 54/134, Ziua Internationala pentru Eliminarea Violentei Asupra Femeilor si este marcata in toata lumea prin manifestatii si acte de condamnare a diverselor forme de violenta indreptate asupra femeilor.

Violenta asupra femeilor este una din cele mai raspandite incalcari ale drepturilor omului din lume. Are loc acasa, pe strada, la scoala, la locul de munca, in tabere de refugiati si pe timpul conflictelor si crizelor. In masura mai mare sau mai mica, se petrece in toate tarile din lume, indiferent de etnie, rasa, venit sau educatie.

Se manifesta sub diverse forme, de la violenta domestica si sexuala pana la asa numitele „crime pentru apararea onoarei” (in Orientul Apropiat, Asia, parti din Africa), la mutilarile genitale (Africa) si la violenta asociata cu dota (India, Pakistan).

sursa :  http://www.centrulfilia.ro/

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Iluzia

Sunt zile în care doar ploaia contează. Purifică. Spală păcatele de care vrem să uităm. Face să nu se mai audă durerea lumii. Sunt clipe în care tunetul este singurul care mai reușește să treacă de zgomotul gândurilor care dau năvală neinvitate.  Ador furtuna! Pentru că vântul acela puternic este un iubit din vremuri de demult ce mă mai vizitează uneori. Mă sărută pe frunte și-mi aduce aminte că nu am rădăcini. Sunt doar iluzii.  Apoi mă trezesc la "realitate" și înghit în sec!

Burn the Witches

Masculinul din viața mea de acum câțiva ani m-a întrebat pe un ton ironic - ”și tu tot pe vrăjitorii ca toate femeile din familia ta?”. Nu era numai ironie acolo, era și multă respingere spre ură. Iar ura înseamnă neacceptare de sine! Lipsa iubirii ne aruncă în întunericul cel mai adânc al propriului suflet. E un mit al lui Sisif reinventat. Te învârți într-un cerc unde nu-i pic de lumină și te doare, dar nu știi de ce. Masculinul din viața mea actuală, adică fii-miu, mă întreabă zilele trecute ”mami, cine sunt vrăjitoarele?” și am înghețat. Am înghețat pentru că mi-am dat seama că primul răspuns era al masculinului de până atunci, al istoriei, al religiei, al bunicii mele și al tuturor femeilor care nu au integrat femininul. Dar fii-miu voia un răspuns chiar dacă eu tăceam (gândeam) și a întrebat din nou - ”mami, vrăjitoarele sunt rele?” și atunci răspunsul a ieșit fără să mai gândesc sau să mai analizez ceva. NU! Vrăjitoarele sunt și atât.  Vrăjitoarele sunt femeile care gândesc. Fem

Antihrist

”Sunt EU! Când îmi calc pe suflet și fac să doară. Când nu mai scriu. Când aduc rațiunea în prim-plan ca să fac sufletul să tacă...și nu tace nici atunci. Antihrist sunt eu când nu mă las să plâng. Când nu ascult ce au rănile să-mi zică. Când mă pedepsesc pentru ceva ce nu am făcut niciodată, dar cineva a zis... Sunt eu când nu mă las să primesc iubire, a mea, a altora, a vieții” ...asta scriam pe 22.01.2022 și a rămas schiță până azi. E fascinant cum înainte să văd ce am scris, am spus prima propoziție by default.  Miriam e ANATEMA...am crezut multe vieți la rând și de aia Antihristul sunt eu. Pentru că mult timp, crezând că eu cred în Dumnezeu, l-am respins din inima mea și din ceilalți. Vorbeam acum ceva timp cu Maestrul meu și îi spuneam că nu-l pot numi Guru. ”Refuz, Maestre, să te numesc așa. Guru e doar Dumnezeu”. Și m-a întrebat ”Oare nu e asta o formă de sfidare a Lui?” Cred, Doamne. Ajută necredinței mele.  De antihrist fugim toți. Cine să-și asume Răul-Cel-Mai-Rău? Nu, nu. N